dinsdag 16 juni 2009

DE DAG VAN HET VERMISTE KIND

De dag van het vermiste kind
Moet je je voorstellen dat je je kind kwijt bent ,soms kan je ze missen als kiespijn hahha nee hoor,vreselijk. De dag van het vermiste kind 25 Mei. Hoe is het mogelijk dat er zoiets bestaat als het vermiste kind.Dat er tussen je medemensen individuen rondlopen die gewoon je kind meenemen,onder welke omstandigheid ook.Een kind dat je net in zijn of haar bedje hebt gelegd en een verhaaltje hebt voorgelezen,voordat het ging slapen.Een kind dat gezellig meegenomen is naar de dierentuin,om vervolgens gewoon door iemand meegenomen te worden.Zelfs als je op vakantie bent,kan je kind gewoon verdwijnen.Helaas kan ik hierover persoonlijk meepraten.Jaren geleden gingen wij naar het huis van mijn schoonmoeder in Benidorm.Zij ging er vaak met vriendinnen naartoe vanwege het zachte klimaat in de winter.Wij gingen echter meer naar het zuiden maar we hadden besloten eens naar ma te gaan.Aangekomen in het heerlijke klimaat en met een enorm hoog aantal Nederlanders,die hetzelfde idee hadden,genoten we van een drankje in de "Kalverstraat"een grote straat die het centrum verdeelde in twee halven,en door ons volkje de kalverstraat genoemd.De volgende dag gingen we al vroeg naar het strand.Het Levantestrand,vlakbij ma voor de deur.Zij was niet meer zo goed ter been en dit was een uitkomst.Op het strand speelden de kinderen met een half uitelkaar gevallen zandsculptuur.Zij restaureerden het op hun manier en gingen met de pet rond.Wij zaten er ongeveer 15 meter vandaan.Opeens zag ik een man met de kinderen praten en ik liep erop af.Hij stelde zich voor als fotograaf (blanke Zuid-Afrikaan)en dat hj ook nog studeerde.Hij vroeg of hij de kinderen mocht fotograveren.Ik kon dat wel begrijpen,heb zelf op de academie gezeten en dan ben je voortdurent op zoek naar inspiratie.Kinderen die iets creeeren is dan heel welkom.De kinderen varieerden in leeftijd van 2 tot 7.De kleinste had blote billen en de een na kleinste wilde ook geen plakbroek aan.Teruggekomen vertelde ik de dames het verhaal.De oudere dames vonden het maar niets.Rare vent enzovoorts.Ik vond hen maar ouderwets.De volgende dag was de fotograaf er weer en kreeg ik een heleboel opmerkingen van ma naar mn hoofd.Mijn vriendin,die ook mee was,vond het ook wel een beetje gek worden,temeer omdat zij ook een videocamera zag die een eindje verderop geinstalleerd stond.Hij filmt die kinderen hoor!De volgende dag besloot ik naar een ander strand te gaan,het Cervantestrand.We zaten er nog geen uur of we zagen allerlei vreemde kereltjes die foto's maakten en de kinderen filmden.Er bekroop mij een heel angstig gevoel en mijn vriendin ging hen allemaal op film zetten.Ze waren toen gauw weg.Bij ons zat de schrik er goed in.De volgende dag gingen we weer naar het Levantestrand,dichter bij huis en ma.De kinderen zagen eruit als lappenpoppen,alsof het winter was.We hielden ze scherp in de gaten.Mijn oudste dochter(6) speelde nog geen zeven meter van mij vandaan,op de trap,met knikkers.Opeens schreeuwde zij moord en brand en ik zag dat iemand haar mee wilde trekken...door de snelle reactie van een man en ik konden we haar lostrekken.Een drama!Wij wilden naar huis,dat was duidelijk.Thuisgekomen vertelde mijn oudste dochter dat zij ons adres aan de man had gegeven omdat hij dan de foto's op zou sturen.Zij vond dat nu wel een beetje eng.Nog geen drie weken later ontving ik een brief met de foto's van de kinderen erin.De billen en vagina waren vooral in beeld.Ik schrok mij een ongeluk,temeer omdat ik zag dat de brief in Arnhem gepost was!!!!Ik heb toen een afspraak met de zedenpolitie Delft gemaakt.Ik heb de foto's ingeleverd en de video.De kinderen kregen bescherming op school!!! Ik handelde als een imbeciel,zag overal spoken of juist niet.Ons leven stond op zijn kop.Jaren later kreeg ik een bericht van de rechercheur die ik gesproken had.Een hele bende was opgerold in Spanje.Nooit meer ga ik onbezorgt weg.Ik overdenk alles keer op keer.Nu,met drie jonge blonde "honden" ben ik voorzichtiger dan ooit.Informeer kinderen zoveel mogelijk maar maak ze niet bang.Dat is een hele opgave.Gelukkig is er het initiatief AMBER ALLERT.Dit heeft voorlopig al 1 kind gered.Helaas,alweer,moet ik zeggen:"Pas goed op je kinderen en die van een anderen,,.Zoals Jaap Jongbloed zegt:"Ze kunnen niet worden gemist,,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten