dinsdag 16 juni 2009

DAG VAN DE KINDERARBEID

Hi Martin,alles goed?Ik las dat je vrouw bij Wibi is geweest.Weet je dat toen hij nog op het conservatorium zat,ik hem sponserde in het chinees restaurant in Den Haag waar hij toen voor geld speelde... Gaf ik hem elke keer 50gulden.Lachen he.Ik heb het altijd geweten toen ik hem als jonge jongen voor het eerst hoorde spelen. Hieronder is weer een hersenspinsel over kinderarbeid.....Heb je deze week nog tijd...xxx Jolan FIJNE DAG,LIEVE GROET,GALA HAVE NICE DAY,GALA
From: ateliergala@hotmail.comTo: denisebodde@live.nlSubject: 12 juni dag tegen de kinderarbeid.Date: Mon, 8 Jun 2009 20:22:44 +0000
.ExternalClass .EC_hmmessage P
{padding:0px;}
.ExternalClass body.EC_hmmessage
{font-size:10pt;font-family:Verdana;}
Hi Denise,hier is er weer een 12 JUni,Internationale dag tegen de kinderarbeid. De Internationale dag tegen kinderarbeid. Anno 2009,en nog is er kinderarbeid.We hoeven er niet ver van onze deur voor te gaan,want ik weet zeker dat er bij alle grote warenhuizen in ons land,produkten liggen die vervaardigd zijn met behulp van kinderarbeid.Na een dagje heerlijk shoppen,leggen we onze voeten op de bank en kijken naar de beelden op televisie over kinderarbeid.De ach's en wee's zijn overduidelijk te horen,onder het genot van een kopje zwart vocht,waarvan de boontjes misschien geen zuivere koffie zijn. Maar we stoppen massaal een duit in zakje en zetten ons in om kinderen die arm zijn een fijne vakantie te geven,om ze vervolgens weer in hun ellende terug te laten vallen als het plezier weer voorbij is. Want kinderarbeid gaat nu eenmaal gepaard met armoede.Zolang er vraag is moet er aanbod zijn en moeten de zwakkeren onder ons,kinderen,eronder lijden.In Brazilie worden kinderen misbruikt en eindigen op de straat als lijmsnuivertje.De leeftijd ligt rond de vijf jaar!!! Vervolgens worden deze kleintjes,op verzoek afgeschoten omdat ze voor overlast zorgen.Dat kunnen we ons hier niet voorstellen,maar het gebeurt echt.Er zijn diverse televisieprogramma's over gemaakt.Heel Nederland staat dan bijkans op zijn kop....Maar na een paar weken zijn we het weer vergeten en een enkeling,die er zo beroerd van is geworden,gaat er iets tegen doen in de vorm van het inzamelen van kleding,of nog mooier,een steunpunt ter plaatse!In pakistan hebben de paria's er ook een handje van om kinderen te werk te stellen.Sommigen gaan al met hun moeders mee als ze net kunnen lopen.Ze moeten grote stenen kleiner hakken en zitten daardoor de gehele dag in het stof.Om te zorgen dat ze niet weglopen krijgen zij net genoeg voedsel om niet dood te gaan,dat kllinkt toch anders als net te blijven leven.Precies zoals het gezegde:Het glas is niet halfleeg maar halfvol! Als kinderen groter worden en zij zijn al onder erbarmelijke omstandigheden opgegroeid,dan worden zij door hun ouders voor een habbekrats verkocht als slaven en worden zij onder de grond verstopt en opgesloten.Gelukkig hoor je met enige regelmaat dat er weer een stel van die kinderen bevrijdt zijn.Maar wat gebeurt er daarna met ze?Je hoort er nooit meer iets van.Nu ik er zelf over na denk,moet ik constateren dat het zeker alweer twee jaar geleden is dat ik in de pers las dat er weer een stel kinderen gevonden zijn die ze hebben vrijgelaten.In Thailand viert het toerisme hoogtij.Ik zou er dolgraag eens willen kijken maar ben als de dood dat,wanneer ik daar een of andere vrouw of kerel een smeerlapstreek zie leveren aan zo'n jong mannetje of grietje,ik hem of haar dood zal slaan.Dus geen Thailand voor mij.Toch trekken hele volkstammen er naartoe.Als iemand tegen mij zegt dat hij of zij naar Thailand vertrekt,dan betrap ik mijzelf erop dat ik bedenk wat voor type mens dit is....Ook zo'n kinderverkrachter??? Ik begrijp mensen gewoon niet meer.Hoe kan je nu zo'n jong leven verpesten met je eigen zieke geest.Ja dat zal het wel zijn.Het zijn geesteszieken die dit doen.Ik zou haast wensen dat voor dit soort lui de doodstraf heringevoerd wordt.Je kan zo wel dagen doorgaan met het opsommen van onrecht tegen kinderen.Maar wat ik zowiezo merk is,dat ouders gewoon uit Nederland,er ook wat van kunnen.Hoeveel ouders leggen beslag op de tijd van kinderen om hun eigen bedrijf te runnen.Oppassen op broertje of zusje.Het kind voor je laten werken voor een appel en een ei en er zelf goed aan verdienen? Mea colpa zal ik maar zeggen.Laten we ook eens de hand in eigen boezem steken.Verbeter de wereld,begin bij jezelf.Kinderen van deze tijd noemen deze zin Oldschool""!Ze moesten eens weten wat een impact het zou kunnen hebben op hun toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten